„Nie ma nic bardziej nieefektywnego niż robienie efektywnie czegoś, co nie powinno być robione wcale.”
Peter Drucker
INNI MÓWIĄ PO SZKOLENIU
DOMINIKA: Szkolenie profesjonalne, konkretne, rzeczowe. Było dobrą “odskocznią” od codziennych obowiązków. Bardzo dobry wpływ miała na mnie Pani prowadząca – MARTA. Na co dzień mam do czynienia z ludźmi pesymistycznymi a ona naładowała moje baterie i pozytywnie nastawiła do życia i działania, dziękuję”
JUSTYNA: Ciekawe i pouczające, które nie tylko pokazuje jak organizować czas w pracy ale skłania do refleksji nad całym naszym czasem pozostałym do rozdysponowania i daje do myślenia na temat życiowych wyborów”
EWELINA: Bardzo dobre, osoba prowadząca szkolenie bardzo dobrze przygotowana do swojej pracy i komunikatywna dzięki czemu szkolenie mogło przebiec w takiej atmosferze”
ADAM: Szkolenie przeprowadzone w profesjonalny sposób, merytoryczne, pełne zabawnych aspektów, atmosfera bardzo sympatyczna bo i prowadząca fantastyczna, praktyczne przykłady i przestrzeń na refleksje”
FILARY EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
Efektywność to bardzo szerokie pojęcie i można je definiować na wiele sposobów. Można by powiedzieć, że to robienie nowych rzeczy w nowy sposób. To kreatywność i równocześnie otwartość we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań, to umiejętność zarządzania sobą w czasie i radzenia sobie z napięciem i stresem. To ciągłe usprawnianie i poszukiwanie nowych trendów, zadawanie sobie pytań co mogę zrobić lepiej żeby być bardziej efektywnym? Otwartość na pomysły innych i dzielenie się własną wiedzą, umiejętnościami, myślami, bo jeden pomysł może zaowocować lawiną nowych idei. W każdej sytuacji świadectwem rozwoju jest niezależność i odpowiedzialność za siebie, to stawianie pytań: Jakie mogą podjąć działania? Co trzeba zrobić? Jak mogę polepszyć swoją sytuację? Jak mogę wyjść z tego impasu? Jak w tej sytuacji najlepiej mogę wykorzystać swoją energię?
To także akceptowanie błędów wynikających z robienia nowych rzeczy w nowy sposób. To świadomość i akceptacja swojego tempa zmian, swoich wyborów, decyzji i uczuć, to przestrzeń do zatrzymania, obserwacji i pobycia ze SOBĄ. To gotowość do powiedzenia o każdej swojej emocji i zachowaniu, to wyraz mnie, który nie musi mi się koniecznie podobać, ale jest mimo wszystko ekspresją mojej osoby, przynajmniej w chwili kiedy się pojawia. Samoakceptacja bowiem jest wstępnym warunkiem zmiany, to bycie przyjacielem dla SAMEGO SIEBIE.
CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO
Różnorodność obowiązków, ich liczba i jednoczesny wzrost wymagań wobec pracowników sprawiają, że wysoki poziom efektywności stał się koniecznością. Podczas szkolenia poznasz metody radzenia sobie z natłokiem zadań, technikami pozwalającymi zidentyfikować przyczyny dotychczasowych opóźnień w pracy. Wspólnie ustalimy priorytety, eliminując tym samym bariery wpływające na nieefektywność, przećwiczymy techniki wdrażania i zmiany nawyków, które pomogą skuteczniej zarządzać zadaniami w czasie i ograniczyć napięcie i stres, które towarzyszą codziennym zadaniom. Większa bowiem samoświadomość własnych przekonań i reakcji pozwoli nam wypracować indywidualne narzędzia do codziennej pracy nad skutecznością, radzenia sobie ze stresem i wyzwaniami w codziennej pracy zawodowej.
SZUKASZ ODPOWIEDZI NA PYTANIA
- Jak z natłoku informacji wyodrębnić i zastosować pasujące do mnie prawa skuteczności?
- W jaki sposób zbudować własną samoświadomość i wartości osobiste?
- Dlaczego zmiany są trudne i co zrobić by oswoić nowe?
- Jak nabyć nawyki, jak je odpowiednio utrzymać i spożytkować, modele, samodyscyplina, narzędzia i wsparcie z zewnątrz?
- Jak działa na nas świadomość porażki, sukcesu, szansa skutecznego wprowadzenia zmian w życiu?
- Jak zostać własnym szefem i efektywnie budować w sobie warsztat ?
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI I PRACOWNIKÓW
- Poznanie sposobów podnoszenia efektywności z wykorzystaniem swoich wewnętrznych zasobów.
- Nabycie wiedzy dotyczącej reguł asertywnej komunikacji oraz poznanie zasadności stosowania ich w podnoszeniu własnej skuteczności.
- Poznanie korzyści wypływających z przyjęcia postawy otwartości na zmiany i nowe umiejętności.
- Poznanie kluczowych filarów wpływających na efektywność osobistą i zawodową.
- Nabycie umiejętności wykorzystywania nowoczesnych technik organizacji pracy, zasad zarządzania sobą w czasie.
- Nabycie wiedzy dotyczącej reguła asertywnej komunikacji oraz poznanie zasadności stosowania ich w podnoszeniu własnej skuteczności.
- Przygotowanie struktur dialogu tak, by mieć pewność dotarcia do wszystkich kluczowych grup jako narzędzie dojrzałej komunikacji.
- Dzięki podjętemu dialogowi my jako organizacja uzyskujemy informacje oparte na faktach co zmniejsza ryzyku zniekształcenia komunikatów i daj szansę na podejmowanie właściwych decyzji, zachowań i reakcji..
- Uzyskasz przewagę konkurencyjną dbając o jasne zasady, zrozumienie i informacje w relacjach zawodowych.
- Umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji, poznanie technik zadawania efektywnych pytań.
- Nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji.
- Odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi.
- Zdobycie praktycznych umiejętności dotyczących udzielania informacji zwrotnej.
PODCZAS SZKOLENIA
Wyobraź sobie kucharza na kursie kucharskim. Kucharz w pierwszy dzień tego kursu zdobywa umiejętność gotowania jajek na twardo. W drugi dzień tego kursu kucharz zdobywa umiejętności przygotowania jajecznicy. W trzeci dzień tego kursu, kucharz przyrządza przepyszne jajka faszerowane. Zobacz, kucharz przygotowuje coraz bardziej zaawansowane potrawy, mając wciąż te same zasoby, pracując cały czas z tym samym produktem.
PRZYKŁADOWY ZAKRES TEMATYCZNY DO PRACY Z KLIENTEM/ORGANIZACJĄ
„Zasady zarządzania sobą w czasie” Jak się lepiej zorganizować? Przećwicz zestaw skutecznych narzędzi. Zapytaj o szkolenie zarządzania sobą w czasie dla TWOJEJ FIRMY.
„Radzenie sobie ze stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu” Jak skutecznie radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym? Poznaj proste i użyteczne metody pracy z napięciem dnia codziennego. Sprawdź swój nawykowy styl reakcji na stres. Zapytaj o szkolenie radzenie sobie ze stresem dla TWOJEJ FIRMY.
„Trening asertywności czyli jak wymagać i stawiać granice” Asertywność jest stanowczym wyrażaniem swoich oczekiwań, wymagań i opinii wobec drugiej osoby. To umiejętność, w której emocje mogą zadecydować o rezultacie prowadzonych rozmów czy osiągnięciu kompromisu. Zapytaj o szkolenie z asertywności dla TWOJEJ FIRMY.
„Filary efektywności osobistej” Jak codzienne nawyki wpływają na wydajność pracy i skuteczność w relacjach biznesowych. Zapytaj o szkolenie z efektywności dla TWOJEJ FIRMY.
„Komunikacja interpersonalna a inteligencja emocjonalna” Uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi, umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji a inteligencja emocjonalna. Zapytaj o szkolenie z komunikacji dla TWOJEJ FIRMY.
Stałe wsparcie i odpowiedzialność są niezbędne aby inicjatywy szkoleniowe i treningowe prowadzone w firmie zakończyły się sukcesem. Nauka bowiem nie kończy się z chwilą zakończenia szkolenia a wsparcie mentoringowe i coachingowe to stały element całego zestawu metod zwiększających wydajność zepołu i pojedynczych jej członków.
Szczegółowy program szkolenia oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów i ankiet uczestników które zostaną dopasowane do specyfiki pracy uczestników. Dotyczy to w szczególności ćwiczeń, gier i testów, które będą miały za zadanie oddanie unikalności pracy podczas szkoleń, treningów czy coachingów i mentorcoachingów po zakończeniu procesów szkoleniowych.